Instore visuele communicatie IKEA Amsterdam

Home Furnishing

Home Furnishing draait om beleving, om sfeer, om herkenning en om lifestyle. In bijna geen andere sector is het begrijpen van en aansluiten bij de leefwereld van de consument zo belangrijk als in de woninginrichting. Bij IKEA weten ze er alles van, de missie om betaalbaar en toch persoonlijk design voor iedereen te bieden is daarom tot in de kleinste details doorgevoerd in één van ‘s werelds grootste woonwarenhuizen.

Instore visuals

De sfeer in de IKEA winkels wordt naast een inspirerende inrichting grotendeels bepaald door het inzetten van instore visuals. Daarbij wordt veel gebruik gemaakt van wandvisuals, maar ook vloerstickers, displays en doeken komt men verspreid over de winkel tegen.“Instore communicatie is bij IKEA een zeer belangrijke factor in de winkel. De visuals ondersteunen en versterken de uitstraling van onze producten en stimuleren daarmee indirect de verkopen. We merken er ook direct het effect van als we voor een campagne instore visuals inzetten”, aldus Sandry Kortink, medewerkster Communication & Interior Design bij IKEA Amsterdam. In Blomsma hebben we een partner gevonden die de visie van IKEA begrijpt en die ook alle specialismen en expertises in huis heeft om ons op de juiste manier te bedienen. Of het nu gaat om printen, plakken, frezen, contouren, of montage op locatie, alles kunnen we uit handen geven. Dat is voor ons erg prettig werken.”

Bekijk het hele verhaal van IKEA Amsterdam in onderstaande video!