Winkelsigning PLUS Abcoude in Briljant 2.0 concept

Afgelopen dinsdag (15 november) is de volledig vernieuwde PLUS Koot in het Utrechtse Abcoude geopend. PLUS Koot heeft de Nederlandse primeur om als eerste vestiging het vernieuwde PLUS Briljant 2.0 concept te mogen voeren. Dit winkelconcept is een doorontwikkeling op de reeds eerder ingezette Briljant-formule die in 2010 werd geïntroduceerd door de supermarktketen. De eigenaar van het filiaal Ernst Koot is zeer blij met de afstemming van de buitensigning op de bouwstijl van het pand, “Er is veel aandacht besteed aan de integratie van de gevelreclame in de omgeving”.

Winkelinrichting op de schop

In de vernieuwde Briljant 2.0-formule gaat de winkelindeling opnieuw op de schop. Voortaan is de groenteafdeling direct na de entree te vinden. De broodafdeling verhuist verder naar achteren in de winkel. Met deze nieuwe indeling houdt PLUS Retail niet langer vast aan een indeling naar eetmomenten, zoals in Briljant 1.0. Daar opende de winkel met ontbijt, dat in de routing gevolgd werd door het lunchmoment (vleeswaren) en het diner (agf en vlees). Verder komt er in het nieuwe concept nog meer ruimte voor Vers en Duurzaam. Een voorbeeld is de introductie van een zogenoemde Makerij waar verse producten als sushi, kibbeling en pizza ter plekke gemaakt worden.

Winkelsigning ook vernieuwd

Met de introductie van het nieuwe PLUS Briljant 2.0 concept is ook de winkelsigning opnieuw tegen het licht gehouden. Daarbij zijn huisstijlelementen met betrekking tot kleur, materiaalgebruik en vormgeving iets aangepast. Ook hier is Duurzaam een belangrijk uitgangspunt. Blomsma Print & Sign is als vaste partner betrokken bij het realiseren van alle instore en outdoor signing van de nieuwe en verbouwde PLUS vestigingen. De afgelopen dagen is door de specialisten hard gewerkt om de nieuwe vestiging in Abcoude gebruikklaar te kunnen opleveren. Ondernemer Sander Koot was dan ook erg tevreden met zijn nieuwe winkel.