
PLUS Verhoeven eerste Briljant 2.0 vestiging met Horeca-unit
Bron: Distrifood
De PLUS van ondernemer Elroy Verhoeven in de Rotterdamse wijk Ommoord is de eerste Briljant 2.0 die horeca-elementen in de winkel heeft. De winkel opende vanmorgen voor het eerst de deuren. De toevoeging van horeca maakt deel uit van de doorontwikkeling van de Briljant-formule. De winkel van Verhoeven is de vijfde op rij van PLUS die naar Briljant 2.0 is omgebouwd. Met 1900 vierkante meter, 600 meer dan voorheen, is het de grootste PLUS van Nederland. PLUS Briljant 2.0 debuteerde vorig jaar in november bij de winkel van de familie Koot in Abcoude.
Horeca-unit met sit-in
Plus sprak in de voortgangsrapportage over Briljant 2.0 zelf over ‘een horeca-unit met sit-in’. Het gaat om één grote en een paar kleine tafels met stoelen waar klanten een kop koffie kunnen drinken met bijvoorbeeld een broodje of gebak. In de praktijk gaat het om een ruimte van zo’n 60 vierkante meter bij PLUS Verhoeven. De horecacounter biedt een breed aanbod aan broodjes, dranken en andere producten. Een aantal combinatiedeals, die tijdens de dag meewisselen met het eetmoment, moet de omzet stimuleren. Vanmorgen was bijvoorbeeld de combinatie van koffie of thee met een croissant €1,00 en de combinatie met een crocque monsieur €2,00.
Sushicounter bij grotere PLUS-winkels
De PLUS van Verhoeven heeft ook een sushicounter. Die staat in de winkel bij de vleeswaren-/ kaasafdeling. Deze module is alleen beschikbaar voor de grotere vestigingen van PLUS. De eerste resultaten van PLUS Briljant in Abcoude lieten een structurele stijging van de omzet zien. Die omzetgroei komt vooral door een grotere vloeroppervlakte en de toename van het aantal klanten. Het omzetaandeel van de Makerij beweegt zich tussen de 1 en 1,3 procent.
Blomsma Print & Sign is als vaste partner van PLUS Retail betrokken bij het realiseren van alle instore en outdoor signing van alle PLUS vestigingen die omgebouwd worden naar het nieuwe Briljant concept.