Blomsma Retailsigning bezoekt Stores that Wow 2019

Economische, demografische en technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat het retaillandschap er anno 2019 anders uitziet dan vroeger en die veranderingen zijn nog steeds volop bezig. De rol van de winkel verandert maar de noodzaak om shoppers een reden te geven een winkel te bezoeken is niet veranderd. We schreven eerder blogs en een whitepaper over de trends in interieurdecoratie in de retail en teneinde onze kennis op peil te houden en te weten welke factoren een rol spelen bij het succesvol runnen van een winkel(keten), is ons team aanwezig geweest op het nieuwe event ‘Stores that wow!’.

Het nieuwe RetailTrends-event Stores That Wow dat 12 februari plaatsvond in Pakhuis de Zwijger, dook in de succesfactoren van de winkel van morgen; van storedesign tot nieuwe businessmodellen en van experience tot instore technologie.

Verrassing ontbreekt online

Spreker Pieter Kool gaf mooi aan waarin winkels zich nog steeds door kunnen onderscheiden van online. Online ontbreekt het verrassingselement bijna volledig. Als voorbeeld gaf Pieter Kool de markt; men gaat daarnaartoe voor fruit en komt terug met kaas, vis, bloemen en ….fruit. Omdat de toekomst niet te voorspellen valt, adviseerde Pieter dat winkeliers flexibeler moeten zijn voor veranderingen. Dit werd ook beaamd door de succesvolle keten ACE & TATES.

Consumenten hebben tegenwoordig ontzettend veel opties om hun tijd te besteden. Ze kunnen uit eten gaan, op de bank Netflixen of een bezoek aan de sportschool brengen. Wat is de reden dat consumenten uiteindelijk toch naar jouw winkel willen komen? Dat heeft volgens Kool onder meer te maken met de menselijke behoefte naar sociaal contact. “Ik vergelijk het bezoek aan fysieke winkels wel eens met het bezoek aan een marktplein. Op het drukke plein met mensen en kraampjes kun je je niet alleen voelen. Uiteindelijk gaat het hierbij om wat we fysiek ervaren, hoe digitaal we ook zijn.”

Personeel als USP

Verder maakte meerdere sprekers duidelijk dat het belang van goed en gemotiveerd personeel niet te onderschatten is. En het belang van je gevoel volgen werd duidelijk gemaakt door de case/presentatie van Schorem.

Als u met ons wilt doorpraten over hoe u uw winkelbezoekers een prettige shop-ervaring kunt geven door middel van sfeervolle en functionele signing, neem dan contact op met onze projectleiders.



Oplossingen

Vakgebieden

Downloads