
Blomsma RetailSigning verzorgt rebranding Miss Etam
Wat is rebranding?
Het ontwikkelen en doorvoeren van een nieuw logo en/of een nieuwe bedrijfs- of productnaam met bijbehorende huisstijlelementen noemen we rebranding. Er zijn verschillende redenen die ten grondslag liggen aan de vernieuwing of verandering, denk bijvoorbeeld aan: verandering van identiteit, wijziging van merknaam, design of logo en/of nieuwe positie in de markt. Het resultaat van een rebranding kan helpen bij het bereiken van een andere doelgroep of bij het vergroten van de herkenbaarheid van een product. Wanneer het meer gaat om het aanpassen van de inrichting van een bedrijf of winkel, zodanig dat de sfeer verbetert en daarmee de productiviteit of het koopgedrag, dan praten we ook wel over restyling.
Waarom een rebranding voor het merk Miss Etam?
Het nieuwe winkelconcept van Miss Etam heeft als doel het merk een extra impuls te geven en de groei te versnellen. Dit in combinatie met een herpositionering in het veranderde landschap van aanbieders van damesmode. Een frisse nieuwe uitstraling (actueel, warm, zacht en vrouwelijk) en bijbehorend assortiment is het resultaat. Als vaste partner voor instore en outstore signing zijn wij als Blomsma Retailsigning trots om bij deze rebranding een adviserende en uitvoerende rol te mogen vervullen.
Hoe ziet de rebranding eruit?
De uitstraling van Miss Etam is compleet vernieuwd. Het logo is verandert zodanig dat het woordmerk Miss Etam krachtiger is geworden. De opvallende kleur paars op de gevel is vervangen door de kleur wit, waardoor de winkel aan de buitenkant veel strakker en rustiger oogt dan voorheen. Naast de huisstijlelementen zoals logo, lettertype(s) en kleur is ook de inrichting en sfeer in de winkels verandert en is het assortiment uitgebreid met meer moderne en trendy producten. Hiermee wil Miss Etam een jonger publiek aanspreken en zich onderscheiden van de concurrentie.
Wat doet Blomsma RetailSigning voor Miss Etam?
De rebranding van Miss Etam gaat winkel voor winkel. Blomsma RetailSigning is volop bezig om de vestigingen van het merk te voorzien van de nieuwe uitstraling. Deze veranderingen bestaan uit instore en outstore signing. Aan de buitenkant van de winkels zijn de gevels en etalageramen aangepast met nieuwe gevelbelettering, lichtreclame en raambelettering. Binnen in de winkels is de nieuwe uitstraling te zien op de muren door het nieuwe logo, nieuwe wandvisuals en POS materiaal in de nieuwe stijl
Wilt u meer weten over de rebranding van Miss Etam of wilt u uw eigen merk of positionering veranderen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Wij geven graag advies over de mogelijkheden.